Heartbeat: Music for Peace - Phần 1

Thể hiện : Diệu Hoa
26-04-2017
  0   1663

Chào các thính giả yêu mến của chương trình Học Tiếng Anh qua các chủ đề của chương trình học tiếng anh cùng Radiome. Mình là Diệu Hoa.
Các bạn thân mến, trong cuộc sống có vô vàn đề tài thú vị, giúp chúng ta có cái nhìn đa chiều về mọi phương diện cũng như tạo điều kiện trao đổi những hướng suy nghĩ và cách giải quyết vấn đề khác nhau. Mọi đề tài đều không bao giờ cũ và có tính thời sự riêng biệt. Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là Heartbeat: Music for Peace. Chủ đề này mang nghĩa là nhịp đập trái tim: âm nhạc cho sự hòa bình. 
Vì bài nghe khá dài nên mình sẽ tách làm hai phần để các bạn dễ dàng theo dõi hơn nhé!
Các bạn cùng chú ý lắng nghe với tiết tấu chậm rãi của chương trình Spotlight nhé. Hãy lưu lại những từ bạn nghe chưa rõ và xem lại ở bản text để làm phong phú thêm vốn từ vựng của mình nhé!
Voice 1 
Welcome to Spotlight. I’m Robin Basselin.
Voice 2
And I’m Ryan Geertsma. Spotlight uses a special English method of broadcasting. It is easier for people to understand, no matter where in the world they live.
Voice 1 
It is a warm day in the city of Jerusalem. Nine young people walk into a restaurant. But they are not there to buy and eat a meal. Instead, they are there to play music. These band members carry their instruments and sound equipment with them. They sit down and prepare.


Voice 2 
Soon, they begin playing music for the people eating in the restaurant. A young woman sings a song she wrote. A young man begins to sing with her. Other band members play instruments like wooden guitars, string violins and drums to play the beat.
Voice 1 
The band plays well together. They seem like a normal music group. However, something makes this band very unusual. The members of this band are part of a community organization called Heartbeat. This organization brings together young people from both sides of the Israeli-Palestinian conflict. Their goal is to work toward understanding and peace in Israel-Palestine using music. Today’s Spotlight is on the international music community, Heartbeat.
Voice 2 
In 2007, Aaron Shneyer lived in the city of Jerusalem. Shneyer knew well the long history of conflict between the state of Israel and the Palestinian territories.  But he also believed in the power of individual people to build peace. Shneyer wanted to help bring peace by building trust between Palestinians and Israelis. He told the Georgetown University news organization,
Voice 3 
“We are in conflict because people fear and do not trust the ‘other side.’ People who want peace do not know how to connect with other people who desire peace. Or, they do not believe other people who desire peace exist.”
Voice 1
As a musician, Shneyer believed music could help break down barriers. He believed that music could connect individuals and build trust. He explained to The Daily Targum newspaper,
Voice 3 
“I am a musician. So the power of music greatly interests me. I believe that music is a physical force that shapes the way we feel. It can open people up to one another.”
Voice 2 
So Shneyer decided to start Heartbeat: Jerusalem. Heartbeat encourages Israeli and Palestinian students to work together to create music. To do this, they must first learn about each other’s music. Each student shares their own kind of music with the other students. And together, they can create music that combines their different musical styles.
Voice 1 
Creating music together helps the students concentrate on what connects them. It also helps them build trust. Heartbeat hopes that the students will share both their music and their experiences with their larger communities.
Voice 2 
Shneyer began the Heartbeat program by recruiting young, skilled musicians. He wanted to gather young musicians together to choose the very best. He told many music teachers about the program. These teachers helped him spread his message to both Israeli and Palestinian students. The first year, he had 50 high school students play instruments or sing for him. From that group he chose 12 students. These 12 began learning and practicing music together in January 2008.
Voice 1 
Heartbeat meetings include both students and professional musicians. These professionals help the students improve their music skills. They also help the students use their different kinds of music together.
Voice 2 
However, Heartbeat does not just concentrate on music. Shneyer soon recognized that the students needed more guidance - to help them express their thoughts and emotions. So he also invited two facilitators to the meetings. These trained facilitators help people talk together. They help individuals listen, discuss and understand their experiences.
Phần 1 của bài nghe hôm nay tạm dừng ở đây. Các bạn chú ý và theo dõi phần 2 ở những bài học tiếp sau nhé! Cảm ơn các bạn. Have a nice day!

Giọng đọc: Diệu Hoa

Global Peace Index - Phần 1

Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Global Peace Index.

Giọng đọc: Diệu Hoa

Global Peace Index - Phần 2

Chủ đề bài học  Global Peace Index vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé! 

Giọng đọc: Diệu Hoa

Making Things Again - Phần 2

Chủ đề bài học Making Things Again vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé! 

Giọng đọc: Diệu Hoa

Making Things Again - Phần 1

Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Making Things Again.

Giọng đọc: Diệu Hoa

Helping Small Business in the Philippines - Phần 2

Chủ đề bài học Helping Small Business in the Philippines vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé! 

Giọng đọc: Diệu Hoa

Never Alone: A Cultural Video Game - Phần 2

Chủ đề bài học Never Alone: A Cultural Video Game vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé! 

Giọng đọc: Diệu Hoa

Never Alone: A Cultural Video Game - Phần 1

Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Never Alone: A Cultural Video Game.

Giọng đọc: Diệu Hoa

Teaching in Tents - Phần 2

Chủ đề bài học Teaching in Tents vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé! 

Youtube

Facebook Fanpage

1